Dacă visezi la o echipă proprie de Formula 1, acum ai tot ce-ți trebuie. S-ar putea totuși să te răzgândești rapid. Revista britanică F1 Racing a calculat că suma necesară doar pentru a pune bazele este de aproximativ 70 de milioane de euro, folosind echipamentul disponibil pentru închiriere la Köln și rămas în urma retragerii din Marele Circ a celor de la Toyota. La acesta se adaugă costurile cu personalul, deplasările, cursele etc.
1. Mașinile de producție a blocului motor 2,4 milioane euro În 2003, în timpul vârfului investițiilor în Formula 1, Toyota producea 200 de motoare pe an, fiind perioada în care se foloseau motoare diferite în curse și antrenamente. Procesul de fabricație a unui bloc motor nu durează mai mult de opt ore!
2. Aparate pentru piese 16 milioane euro 24 de roboți industriali cu cinci axe fiecare produc părțile motorului, cu o precizie de fracțiuni de milimetru! Aici se fac și componente precum suspensia, direcția sau piese din fibră de carbon.
3. „Truse” de scule4,8 milioane euro Peste zece ani de experiență în Formula 1 au făcut ca Toyota să aibă printre cele mai dezvoltate seturi de scule. Sunt incluse trei rampe, la aproape 300.000 de euro bucata, fiecare cu aproximativ 100.000 de scule folosite pentru precizia roboților. Fiecare sculă costă între 35 și 170 de euro și poate fi reparată în câteva secunde.
4. Mașinile de producere a componentelor5,3 milioane euro Fabrica Toyota de componente este cea mai mare din Europa. Zece mașini pot produce 2.000 de componente pe lună. Acestea se fabrică după modele computerizate CAD 3D, cu ajutorul laserelor, care adăugă strat peste strat până la obținerea formei dorite.
5. Tunelul de vânt34,4 milioane euro Toyota are două tuneluri de vânt la scară 60%, care pot genera viteze de până la 70 de metri pe secundă, adică 252 km/h. Ambele folosesc lasere pentru vizualizarea mai precisă a cum „curge” aerul pe lângă monopost.
6. Simulatorul2,3 milioane euro Simulatorul include două modele auto, de stradă și de F1, plasate pe șase suporți hidraulici pentru simularea virajelor, accelerării și frânelor. Ecranul ocupă o rază de 220 de grade, iar simulatorul e conectat la tunelul de vânt, fiind util pentru setarea monopostului. Încă e funcțional, poate fi închiriat pentru 3.500 de euro pe zi.
7. Simulatorul de șosea2 milioane euro Este folosit pentru a simula forțele laterale, verticale și longitudinale, frânarea și accelerația, direcția și apăsarea aerodinamică. Roțile sunt încălzite pentru a simula temperaturi de frânare de până la 900 de grade.
8. Platforma de test900.000 euro Platforma e folosită pentru reproducerea forțelor G laterale și aerodinamice, respectiv testarea suspensiei. Toyota trimitea datele de la testele din vinerea curselor și le folosea pe un model pe platformă pentru a seta suspensia. Poate fi și închiriată cu 2.800 de euro pe zi.
9. Cuptoare sub presiune1 milion euro Cuptoarele au o suprafață de uscare de șapte metri pătrați și se folosesc pentru piese din fibră de carbon, ca eleroanele, finisate la presiune mare și 135 de grade. Procesul durează șase ore. Toyota are două la 420.000 de euro bucata, plus unul mai mic.
Introdu cuvântul căutat și apasă ENTER